افزایش عمر لاستیک خودرو
نکات طلایی برای افزایش عمر لاستیک خودرو

یکی از مهمترین عوامل که سبب تغییر فشار باد در لاستیک ها می شود تغییر دما است. با هر پنج درجه تغییر نمودن در دمای هوا، فشار باد لاستیک ها هم تغییر می کند و لاستیک ها کم باد می شوند. کمبود باد لاستیک ها به مرور زمان به از بین رفتن کیفیت آنها می انجامد؛ در نتیجه عمر لاستیک ها را کوتاه می کند. اما برای اینکه بتوان تشخیص داد که آیا لاستیک کم باد است یا خیر حتماً باید از دستگاه تنظیم فشار باد استفاده کرد. دستگاه تنظیم فشار باد از نمونه‌ های درجه یک فشار باد موجود در لاستیک ها را کاملاً دقیق اندازه گیری می نمایند. اما برخی از درجه های باد که در آپاراتی ها وجود دارند به دلیل این که در معرض ضربه هستند و درست و اصولی نگهداری نمی شوند، گاهی اوقات خطا دارند.
پس بهتر است که برای اندازه گیری دقیق فشار باد در لاستیک ها، از یک دستگاه تنظیم درجه باد خانگی استفاده کنید. همچنین فشار باد را به هنگامی که لاستیک ها سرد هستند اندازه بگیرید. به هنگام رانندگی دمای لاستیک ها حدود ۳۵ درجه می‌ شود که در این زمان فشار باد درون آنها کاملاً دقیق اندازه گیری نخواهد شد. همچنین لاستیک ها باید از لحاظ فرسایش هم تحت بررسی قرار بگیرند. هر گونه سایش و ساییدگی که در قسمت های مختلف لاستیک وجود داشته باشد، نشان می دهد که در سیستم فرمان اشکال وجود دارد و در نتیجه عمر لاستیک کوتاه تر می شود.
پس با تحت بررسی قرار دادن لاستیک ها، می توان سبب افزایش عمر لاستیک خودروها گردید. با بالانس نمودن تایرها تا حد زیادی می‌ توان سبب افزایش عمر لاستیک خودروها گردید. به‌ طورمعمول چرخ و متعلقات آن در خودرو حدود ۲۰ کیلوگرم وزن دارند که اگر این وزن به طور یکسان بر روی چرخ ها قرار نگرفته باشد، می گویند که چرخ ها بالانس نیستند. بنابراین باید برای پیشگیری از فرسایش لاستیک ها آنها را بالانس نمود.

دلیل خالی شدن باتری خودرو
بیشتر

 

مراقبت صحیح از لاستیک خودروها

نگهداری و مراقبت از لاستیک خودرو

از مهمترین کالاهایی که در خودروها نقش مهم و اساسی دارد باید به لاستیک خودرو اشاره کرد. لاستیک ها همانند دیگر قطعات در خودرو، نیاز به مراقبت درست و نگهداری اصولی دارند که با مراقبت از آنها می توان سبب افزایش عمر لاستیک خودرو گردید. به اندازه ای که انتخاب درست لاستیک اهمیت دارد، مراقبت از لاستیک خودرو هم حائز اهمیت است. برای اینکه بتوان به افزایش عمر لاستیک خودرو کمک نمود حتما باید از روش های نگهداری و مراقبت از آن اطلاعاتی را به دست آورد. با توجه به اینکه لاستیک های جلو خودرو میزان زیادی از نیروی تولید شده را تحمل می‌ کنند خیلی سریعتر آج خود را از دست می دهند.
لاستیک های عقب هم به دلیل اینکه نیروهای رانش زمین را تحمل می نمایند از قسمت وسط، آج آنها از بین می رود. پس بهتر است که به صورت مداوم تایرهای عقب و جلو خودرو مورد بررسی قرار بگیرند. یکی از روش های مراقبت از لاستیک در خودروها این است که لاستیک های جدید را برای چرخ های جلو استفاده نمایید. در زمان تعویض نمودن لاستیک ها و استفاده از لاستیک جدید، بهتر است که والوهای نو نیز مورد استفاده قرار بگیرند. در هنگام باد زدن لاستیک، پمپ باد نباید رطوبت داشته باشد به این خاطر که سبب فرسودگی در لاستیک خودروها می شود. برای مراقبت از لاستیک ها و افزایش عمر لاستیک خودرو بهتر است از رینگ های فولادی و اسپرت نیز استفاده شود.

 

نگهداری لاستیک خودرو

ترفندهای خاص جهت افزایش عمر لاستیک خودرو

با افزایش قیمت محصولاتی مثل لاستیک خودرو همواره افراد به دنبال راهکارهایی برای افزایش عمر لاستیک خودرو هستند، تا بتوانند با کمترین میزان هزینه بالاترین بازدهی را داشته باشند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که می خواهید در مورد این مطلب بیشتر بدانید با ادامه این بخش با ما همراه باشید.

علت ریپ زدن ماشین
بیشتر

ثابت نگه نداشتن خودرو در یک محل مشخص

یکی از مهمترین دلایلی که سبب آسیب رساندن به تایر خودروها می شود، ثابت قرار دادن خودرو در یک محل خاص است که سبب فرسودگی لاستیک ها می شود.

تنظیم نمودن فرمان به صورت دوره‌ ای

در زمانی که فرمان در خودرو تنظیم نباشد، ساییدگی در لاستیک های خودرو افزایش پیدا می کند و سبب کاهش پیدا نمودن فرمان‌ پذیری خودرو می گردد. بنابراین برای افزایش عمر لاستیک خودرو و پیشگیری از ساییدگی، حتماً فرمان باید به صورت دوره ای تنظیم شود.

استفاده نمودن از باد نیتروژن

برای افزایش عمر لاستیک خودرو بهتر است از باد نیتروژن استفاده شود. لاستیک خودروهایی که با باد نیتروژن پر می شوند، طول عمر بیشتری خواهند داشت و فرسودگی در آنها کمتر است.

تنظیم کردن چرخ ها در خودرو

برای افزایش عمر لاستیک خودرو، حتماً باید علاوه بر تنظیم فرمان تنظیم چرخ های خودرو نیز انجام گردد. تنظیم نمودن چرخ های خودرو به این معنی است که چرخ ها در محور اصلی خود به شکل عمود باشند و در یک امتداد قرار گرفته باشند.