کاور بدنه چیست
کاور بدنه چیست و مراحل اجرای آن چگونه است؟

یکی از سوالاتی که در رابطه با ابزار های زیباسازی خودرو به وجود می آید این است که کاور بدنه چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: کاور بدنه به عنوان یک ابزار یا پوشش محافظتی است که از آن برای براق شدن و محافظت بدنه خودرو استفاده می کنند. در واقع، به کمک کاور بدنه می توان بدون استفاده از رنگ، ظاهر خودرو را عوض کرد. این ابزار معمولا بین افرادی که به تیونینگ علاقمند می باشند، محبوب تر است.

در پاسخ به سوال کاور بدنه چیست و مراحل اجرای آن باید گفت: برای پوشش دادن بدنه خودرو از یک لایه پلاستیکی به نام وینیل استفاده می شود. این لایه بر روی بدنه خودرو چسبانده می شود. این کار در سه مرحله انجام می شود. در ابتدای کار لازم است اندازه دقیق اتومبیل را تعیین کرده و متناسب با آن رنگ و گرافیک مورد نظر را انتخاب نمایید. در ادامه، کار چاپ وینیل متناسب با طرح و رنگ انتخابی انجام می شود. در نهایت، کاور موردنظر بر روی بدنه چسبانده می شود.
معمولا وقتی این سوال که کاور بدنه چیست مطرح می شود برخی افراد آن را همان بادی فنس تعبیر کرده و تفاوتی بین این دو قائل نیستند. اما لازم است در پاسخ به سوال بادی فنس چیست بگوییم که بادی فنس یک لایه شفاف با خاصیت منحصر به فرد خود ترمیم شوندگی می باشد. از بادی فنس نیز به عنوان محافظت از بدنه استفاده می نمایند. از جمله تفاوت های بادی فنس و کاو بدنه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بادی فنس شفاف تر و نازک تر از کاور بدنه است.
  • نصب کاور بسیار راحت تر از بادی فنس بوده و پوشش دهی بیشتری دارد.
  • اگر خراشی بر روی بادی فنس ایجاد شود به طور خودکار بهبود می یابد. این در حالی است که کاور ها چنین ویژگی را ندارند.
مپ سنسور چیست و چه نکات مهمی درباره آن باید بدانید؟
بیشتر

 

بادی فنس چیست

 

کاور بدنه چیست و انواع آن

امروزه با توجه به استفاده گسترده از کاور ها، معمولا این سوال پیش می آید که کاور بدنه چیست و انواع آن کدامند؟ از همین رو در ادامه به بررسی انواع آن خواهیم پرداخت. به طور کلی در پاسخ به این سوال می توان به دو گروه کاور های بی رنگ و کاور های رنگی اشاره کرد.

کاور بدنه بی رنگ:

کاور های بی رنگ بسیار پرکاربرد تر از کاور های رنگی است و علت این موضوع را می توان مقاومت بالای آن معرفی کرد. کاربرد این نوع کاور ها را می توان محافظت از بدنه در برابر خط و خش و نور آفتاب بیان کرد. معمولا این نوع کاور ها تا 5 سال خاصیت خود را از دست نمی دهند.

کاور بدنه رنگی:

مورد دیگری که در بررسی کاور بدنه چیست و انواع آن می توان به آن اشاره کرد، کاور های رنگی می باشد. این نوع کاور ها علاوه بر محافظت از بدنه خودرو باعث تغییر رنگ آن نیز می شوند. در واقع، با استفاده از این کاور ها می توان رنگ خودرو را به رنگ دلخواه تغییر داد. کاور های رنگی به سه گروه براق، مات و کاستوم دسته بندی می شوند.

  • کاور کاستوم: این کاور ها نسبت به دیگر کاور ها قیمت بالاتری دارند. استفاده از کاور های کاستوم باعث تغییر خاص رنگ بدنه می شود. یکی از پرطرفدارترین کاور های کاستوم، کاور طلایی هفت رنگ می باشد.
  • کاور مات: همان طور که از نام این کاور مشخص است در طراحی آن از رنگ دانه های مات استفاده شده است. از این کاور ها بیشتر افراد علاقمند به تیونینگ استفاده می کنند.
  • کاور براق: رنگ دانه های استفاده شده در این کاور ها شبیه به رنگ دانه های پوسته خارجی اغلب خودرو ها می باشد. استفاده از این کاور ها برای افرادی که قصد تیونینگ ندارند، مناسب است.
20 تا از شایع ترین خرابی های خودرو؟! (10 راهکار طلایی رفع خرابی خودرو)
بیشتر

 

کاور بدنه چیست

 

کاور بدنه چیست و مزایا و معایب استفاده از آن

در ادامه پاسخ به سوال کاور بدنه چیست لازم است به بررسی مزایا و معایب آن پرداخت. طبیعی است که استفاده از هر نوع ابزاری دارای مزایا و معایبی باشد. از همین رو باید گفت که کاور بدنه هم از این موضوع مستثنی نیست.

مزایا:

مهم ترین مزیتی که در پاسخ به سوال کاور بدنه چیست و مزایای آن می توان به آن اشاره کرد محافظت از رنگ خودرو می باشد. این کاور ها از رنگ اصلی بدنه در برابر هر گونه خراش و یا اشعه UV محافظت می کنند. علاوه بر این، استفاده از کاور ها می تواند بسیار مقرون به صرفه تر از رنگ کردن ماشین باشد. همچنین، می توانید با هزینه ی کمتر هر گونه طرحی را بر روی بدنه خودرو ایجاد کرده و خودروی خود را به یک خودروی منحصر به فرد تبدیل نمایید.

معایب:

در پاسخ به سوال کاور بدنه چیست و معایب آن معمولا یک نکته ی کلی باید مورد توجه قرار گیرد که آن هم انتخاب یک نصاب حرفه ای و متخصص می باشد. در واقع اگر نصاب شما حرفه ای باشد، هیچگونه آسیبی به خودرو وارد نمی شود. البته کیفیت کاور انتخابی نیز می تواند در نصب درست آن تاثیرگذار باشد. اگر کاور انتخابی در بهترین کیفیت باشد و نصاب شما این کار را با نهایت دقت و حوصله انجام دهد، هیچ مشکلی در نصب آن به وجود نخواهد آمد.