با 10 آپشن پرطرفدار در خودرو های لوکس آشنا شوید

مقدمه

امروزه خودرو ها، اغلب دارای ویژگی های خاص می باشند. در واقع آپشن های پرطرفدار در خودرو های لوکس، امروزه در زمره دلایل خرید یک خودروی ویژه، قلمداد می شود. این ویژگی ها، در واقع مزیت هایی هستند که خرید و تجربه رانندگی را برای افراد، جذاب تر می کنند. این آپشن ها دارای دسته بندی گوناگون می باشند و هر کدام به نحوی، می توانند خدمت رسانی متمایزی را به مالکان، ارائه دهند.
در این مقاله می خواهیم با آپشن های پرطرفدار در خودرو های لوکس که می توانند شامل کروز کنترل، پاور سانروف، پاور ویندوز، دزدگیر و GPS باشند، آشنا شویم و اطلاعاتی را بدست بیاوریم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات پیرامون این موضوع می باشید، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آپشن های خودرو، چه می باشند؟

خریداران خودرو، تنها یک کابین و چهار چرخ نمی خرند؛ بلکه به همراه این وسیله نقلیه، آپشن هایی نیز خریداری می شود. این آپشن ها در افزایش سهولت رانندگی، کسب آسایش بیشتر، امنیت کافی و … فعالیت می کنند و می توانند زمینه ساز چنین مزیت هایی شوند. همین امر باعث شده است کمپانی های خودروساز این موضوع را در اولویت قرار دهند و همواره خودرو هایی با بهترین آپشن ها راهی بازار کنند.
در ادامه می خواهیم با آپشن های پرطرفدار در خودرو های لوکس آشنا شویم و آن ها را با هم بررسی کنیم.

آپشن های پرطرفدار در خودرو های لوکس

1) کروز کنترل

یکی از آپشن های پرطرفدار در خودرو های لوکس، کروز کنترل می باشد. کروز کنترل که بر روی فرمان نصب می شود، می تواند باعث کنترل سرعت شود. در واقع اگر یک مسیر مستقیم را در پیش داشته باشید و علاقه دارید خودرو با یک سرعت ثابتی به حرکت خود ادامه دهد، می توانید از کروز کنترل استفاده نمایید. راننده با تنظیم سرعت، می تواند این آپشن را فعال کند. خودرو تا هنگامی که راننده، پای خود را روی ترمز قرار ندهد، با همان سرعت حرکت می کند.

راهنمای خرید دزدگیر اماکن و بررسی آنها 🎥
بیشتر

آپشن کروز کنترل
البته در حال حاضر نسخه ای پیشرفته از کروز کنترل تحت عنوان کروز کنترل تطبیقی بر روی خودرو ها نصب می شود. این نوع از کروز کنترل، قادر است مسافتی معین را با خودروی جلویی خود تعیین و بر اساس آن، حرکت کند. در واقع اگر فاصله با خودروی جلویی کاهش یابد، سرعت نیز به مقدار معینی کاهش می یابد.

»»» جهت خرید این آپشن روی { خرید کروز کنترل } کلیک کنید «««

2) پاور سانروف

یکی دیگر از آپشن های پرطرفدار در خودرو های لوکس، پاور سانروف می باشد. بسیاری از خودرو های لوکس، در حال حاضر سانروف دارند. سانروف یک صفحه متحرک بر روی سقف خودرو می باشد که از آن به عنوان پنجره خودرو، یاد می شود. این صفحه می تواند باز شود و هوای تازه را به درون اتاقک خودرو، بیاورد. موضوع اصلی، هنگامی رخ می دهد که راننده بدون اطلاع از باز بودن سانروف، اقدام به خاموش کردن و ترک خودرو کند. این موضوع امنیت خودرو را تهدید می کند. آپشن پاور سانروف، این اجازه را به خودرو می دهد که در صورت باز بودن سانروف و خاموش کردن خودرو، این صفحه به صورت خودکار بسته شود. در واقع می توان این آپشن را امنیتی و مهم دانست.

»»» جهت خرید این آپشن روی { خرید پاور سانروف } کلیک کنید «««

 

سانروف و پاور سانروف

3) پاور ویندوز

یکی دیگر از آپشن های پرطرفدار در خودرو های لوکس، آپشن پاور ویندوز می باشد. این آپشن شباهت زیادی به پاور سانروف دارد با این تفاوت که در هنگام قفل کردن خودرو، شیشه های خودرو به صورت خودکار بالا می روند. این آپشن نیز از جمله آپشن های امنیتی خودرو بوده و می تواند در افزایش ضریب ایمنی خودرو، مفید و موثر باشد.
در حال حاضر اکثر خودرو های لوکس موجود در دنیا، از این آپشن برخوردار می باشند اما برخی از خودرو های قدیمی تر، از این آپشن بی نصیب می باشند. البته این موضوع نیز قابل حل بوده و می توان به راحتی و با نصب قطعه ای، این آپشن پرطرفدار را به خودروی شخصی خود، افزود.

لیست گرانترین خودرو های 1403 در ایران (با جدول)
بیشتر

»»» جهت خرید این آپشن روی { خرید پاور ویندوز } کلیک کنید «««

 

قطعه پاور ویندوز

4) دزدگیر

آپشن دزدگیر، از جمله آپشن های پرطرفدار در خودرو های لوکس و غیر لوکس می باشد. در واقع افراد برای جلوگیری از سرقت، اقدام به نصب دزدگیر بر روی خودروی خود می کنند. این آپشن دارای انواع مختلفی می باشد. برخی از دزدگیر ها صوتی بوده و با اعلام صدا، باعث پراکنده کردن دزد می شود. همچنین با اعلام صدا، می تواند باعث خبر دادن به مالک از وجود حادثه ای در اطراف خودرو شود. برخی دیگر از دزدگیر ها تصویری بوده و با نشان دادن تصویر خودرو و وجود مشکل در بخشی خاص از خودرو، راننده را از وجود مشکل، مطلع می سازد. در نتیجه این آپشن نیز امنیتی می باشد.

»»» جهت خرید این آپشن روی { خرید دزدگیر خودرو } کلیک کنید «««

 

دزدگیر خودرو
دزدگیر از رایج ترین آپشن های قابل استفاده می باشد.

 

5) GPS

آپشن GPS از جمله آپشن هایی می باشد که در حال حاضر در خودرو های لوکس، به وفور مشاهده می شود. با این آپشن، افراد می توانند مسیر حرکتی خود را مشاهده کنند و از گم شدن یا دیر رسیدن به مقصد، جلوگیری کنند. GPS بر روی خودرو هایی که دارای صفحه نمایشگر می باشند، قابل نصب و اجرا می باشد.
سایر موارد
علاوه بر 5 مورد فوق که از رایج ترین آپشن های خودرو می باشند، می توان به دیگر موارد نیز اشاره کرد. این موارد می توانند شامل چراغ روز، تنظیم برقی صندلی، تنظیم برقی آینه، بسته شدن آینه ها در هنگام قفل کردن خودرو، گرمکن و سردکن صندلی، پشت آمپر دیجیتالی، مانیتور اندرویدی و … باشد.

خودروی هیبریدی چیست؟ انواع و بهترین‌های آن در بازار ایران
بیشتر

»»» جهت خرید این آپشن روی { خرید GPS } کلیک کنید «««

 

جی پی اس
جی پی اس، از جمله پر استفاده ترین آپشن های خودرو می باشد.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید، آپشن های پرطرفدار در خودرو های لوکس، بسیار شگفت انگیز و جذاب می باشند. البته علاوه بر موارد فوق، موارد زیادی اعم از چراغ روز، صفحه نمایش لمسی، گرمکن صندلی، آمپر و صفحه دیجیتالی، پارک کن خودکار و … نیز در خودرو های لوکس امروزی مشاهده می شود. وجود این آپشن ها، باعث می شود فرآیند رانندگی با لذت و سهولت بیشتری قابل پیگیری باشد. کیفیت و پیشرفت این قطعات، باعث شده است که نمونه های نصبی آن بر روی خودرو های معمولی تر نیز به بازار راه پیدا کند. در واقع شما می توانید هم اکنون قطعاتی نظیر پاور ویندوز یا دزدگیر را بر روی خودرو های ایرانی خود نیز نصب نمایید و از عملکرد آن، لذت ببرید.
در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید. همچنین امیدواریم این مقاله، توانسته باشه اطلاعات مفید و سودمندی را به شما مخاطبین عزیز، ارائه داده باشد.