لاستیک تیوبلس
لاستیک تیوبلس چیست؟

با گسترده ‌تر شدن استفاده از خودرو های شخصی، لوازم جانبی مربوط به این خودرو ها نیز در انواع متفاوت و گوناگونی به دست مشتریان می‌رسند. تایر ها یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین لوازم جانبی خودرو ها هستند که به واسطه نیاز بازار در انواع گوناگون و متفاوتی تولید می‌شوند. لاستیک تیوبلس یکی از باکیفیت‌ترین و پرطرف‌دارترین انواع لاستیک ‌ها می‌باشد که ویژگی ‌های شگفت ‌انگیزی دارند. اگر شما نیز کنجکاو هستید تا در رابطه با این نوع لاستیک اطلاعات بیشتری کسب کنید و می‌خواهید مزایا و ویژگی ‌های آن را بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.

 

لاستیک تیوبلس چیست؟

به‌ طور کلی لاستیک تیوبلس از لحاظ ویژگی‌ های ظاهری هیچ‌ گونه تفاوتی با لاستیک های معمولی ندارد. این نوع لاستیک‌ ها از دو بخش بدنه بیرونی لاستیک و رینگ تشکیل شده‌اند. اما لاستیک‌ های معمولی علاوه‌ بر بدنه بیرونی و رینگ، یک تیوب نیز دارند. لاستیک های تیوبلس طوری طراحی شده‌اند که دیواره داخلی آن ‌ها عایق مناسبی در برابر نشتی هوا باشد. قسمت داخلی این نوع لاستیک‌ ها با لایه نازکی از بوتیل به طور کامل عایق‌ بندی شده تا در مقابل فشار هوا مقاوم باشد و از پنچر شدن سریع لاستیک جلوگیری شود. دلایل گوناگون و متنوعی ممکن است باعث شوند که شما به‌ جای استفاده از لاستیک ‌های معمولی، از این محصولات بهره ببرید.

 

لاستیک تیوبلس چیست؟

 

بررسی تفاوت‌ های لاستیک تیوبلس با معمولی

پیشتر برای شما گفتیم که به‌ طور کلی لاستیک‌ های تیوبلس با لاستیک های معمولی چه تفاوتی دارند. مورد اولی که می‌تواند در دسته تفاوت‌ های این دو محصول قرار بگیرد، اجزای تشکیل‌ دهنده آن ‌ها می‌باشد. لاستیک تیوبلس همان ‌طور که از نام آن پیداست دارای تیوب نمی‌باشد. در این نوع لاستیک ها به‌ جای تیوب یک لایه‌ی نازک از بوتیل جلوی نشتی هوا را می‌گیرد‌. علاوه ‌بر این موضوع، این دو نوع لاستیک تفاوت ‌های دیگری نیز با یکدیگر دارند.

20 تا از شایع ترین خرابی های خودرو؟! (10 راهکار طلایی رفع خرابی خودرو)
بیشتر

 

با توجه به آزمایش‌ های انجام ‌شده و تجربیات مصرف‌کنندگان، لاستیک ‌های تیوبلس دیرتر از لاستیک ‌های معمولی پنچر می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهند که فرورفتن میخ در لاستیک معمولی می‌تواند باعث پنچر شدن لاستیک و سوراخ شدن تیوب شود. اما در لاستیک ‌های تیوبلس هنگامی‌ که میخ وارد لاستیک شود در بافت الاستیک باقی می‌ماند و چسب‌ های درون لاستیک باعث می‌شوند تا از نشتی هوا جلوگیری شود. این‌ موضوع علاوه ‌بر کم کردن شانس پنچری، شانس انفجار لاستیک خودرو را نیز پایین می‌آورد و امنیت شما و سرنشینان خودرو را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

 

بررسی تفاوت‌ های لاستیک معمولی با تیوبلس

بررسی مزایای لاستیک تیوبلس 

بعد از صحبت در رابطه با ویژگی ‌های کلی لاستیک تیوبلس و تفاوت آن با لاستیک‌ های معمولی، بهتر است که برای شما مزایای این محصول را نیز بیان کنیم.

 

استفاده آسان 

مورد اولی که می‌تواند در دسته مزایای لاستیک تیوبلس قرار بگیرد، استفاده آسان از این محصول می‌باشد. این نوع لاستیک ‌ها به دلیل نبود تیوپ وزن کمتری دارند. وزن پایین باعث می‌شود تا نصب، تعمیر و درآوردن آن‌ ها بسیار راحت‌تر و سریع‌تر باشد.

 

عمر بیشتر 

مورد دیگری که میتواند در دسته مزایای لاستیک تیوبلس قرار بگیرد، عمر بیشتر این محصولات می‌باشد. شما با استفاده از این نوع لاستیک‌ ها می‌توانید عمر تسمه درون لاستیک، عاج و دیواره‌ های جانبی لاستیک را افزایش دهید و برای مدت طولانی‌تری از این محصول باکیفیت بهره ببرید.

 

ایمنی بیشتر با لاستیک تیوبلس

پیشتر برای شما گفتیم که فرو رفتن میخ در لاستیک معمولی ممکن است که باعث انفجار لاستیک و اتفاقات ناگوار شود. اما لاستیک تیوبلس از ضریب ایمنی بسیار بالایی دارد و به‌ هیچ ‌عنوان در صورت فرو رفتن میخ منفجر نمی‌شود. علاوه‌ بر این موضوع، هنگام دور زدن در سرعت ‌های بالا و پیچ ‌های خطرناک لاستیک تیوبلس از امنیت بالاتری دارد.

همه چیز درباره تفاوت کوییک r و s
بیشتر

 

کاهش وزن کلی خودرو

با استفاده از لاستیک تیوبلس شما می‌توانید وزن خود را تا حد بسیار زیادی پایین بیاورید. در برخی موارد سنگین بودن خودرو می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. استفاده از لاستیک تیوبلس به شما کمک می‌کند تا از افزایش وزن خودرو جلوگیری کنید و راحت‌تر از وسیله نقلیه خودتان بهره ببرید.

 

کاهش حرارت انتقالی از لنت به لاستیک

بسیاری از شما ممکن است در روز های گرم سال شاهد داغ شدن لاستیک ماشین خود شده باشید. می‌توانید با استفاده از لاستیک تیوبلس، انتقال حرارت لنت به لاستیک را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. این ‌موضوع باعث می‌شود تا از رخ دادن اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

 

بررسی مزایای لاستیک تیوبلس

 

جمع بندی

به ‌طور کلی ما در این محتوا تلاش کردیم تا برای شما در رابطه با لاستیک تیوبلس و ویژگی ‌های آن صحبت کنیم. اگر شما می‌خواهید که از یک محصول جدیدتر، باکیفیت‌تر، ایمن‌تر و سبک‌تر بهره ببرید، استفاده از لاستیک ‌های تیوبلس گزینه مناسبی برای شما می‌باشد. درست مانند لاستیک ‌های معمولی، این محصولات نیز نیاز به مراقبت دارند. درست است که امکان پنچری های ریز در این نوع لاستیک ‌ها کم می‌باشد، اما این‌ موضوع به معنی است که  شما نباید به ‌صورت دوره‌ای آن‌ ها را چک کنید. استفاده از این محصولات علاوه ‌بر کاهش هزینه ‌های پنچرگیری و تعویض لاستیک، به شما کمک می‌کند تا لذت رانندگی را بیشتر تجربه کنید.

 

بهتر است که به‌ صورت دوره‌ای لاستیک ‌های جلو و عقب را به ‌صورت ضربدری جا به ‌جا کنید تا بتوانید بهره ‌وری از این محصولات را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. این کار باعث می‌شود تا میزان استفاده از محصولات به‌ صورت یکنواخت تنظیم شود و از رخ دادن اتفاقات ناگوار جلوگیری شود. اگر شما لاستیک ها را جابه‌جا نکنید ممکن است بعد از مدتی نیاز داشته باشید تا لاستیک‌ های جلو را تعویض کنید اما لاستیک‌ های عقب شما هنوز کارایی مناسب را داشته باشند. در این شرایط استفاده از لاستیک‌ هایی که با یکدیگر همخوانی ندارند می‌تواند مشکلات متنوعی را به وجود بیاورد.

خودرو های خودران چگونه کار می کنند
بیشتر

 

با اسپرت تازان همراه باشید …