دلیل خالی شدن باتری خودرو
دلیل خالی شدن باتری خودرو

دلیل خالی شدن باتری خودرو و راه حل های آن:

طبیعتا تا به حال شاهد خالی شدن باتری خودرو بوده اید. هوای سرد و گرم یکی از عامل های اصلی دلیل خالی شدن باتری است. هوای سرد می تواند برای باتری ها سخت باشد، اما هوای گرم نیز می تواند باعث از دست رفتن آب از الکترولیت داخل باتری شود. به همین دلیل است که باتری ها در آب و هوای گرم معمولاً به اندازه باتری های آب و هوای معتدل یا سردتر دوام نمی آورند.

باتری همچنین باید توانایی تامین نیروی پشتیبان برای لوازم جانبی الکتریکی و ماژول های الکترونیکی خودرو را داشته باشد. هنگامی که موتور در حال کار است، سیستم شارژ معمولا می تواند جریان کافی تولید کند تا تمام نیازهای الکتریکی خودرو را برآورده کند، اما زمانی که موتور در حالت دور آرام است و چراغ ها، بخاری، یخ زدا، رادیو یا سایر لوازم جانبی بارهای زیادی را بر روی سیستم وارد می کنند، اضافی می شود. اگر دینام نتواند آب کافی تولید کند، ممکن است از باتری برق گرفته شود. ما در ادامه قصد داریم تا دلیل خالی شدن باتری خودرو را برای شما بیان کنیم. پس در ادامه با سایت اسپرت تازان همراه باشید.

 

خالی شدن باتری خودرو

 

دلیل خالی شدن باتری خودرو به صورت کلی:

دلیل خالی شدن باتری به عامل های زیادی بستگی دارد و نمیتوان به طور دقیق گفت این پدیده بر سر چیست. اما میتوان دلایل اصلی بروز این مشکل را به صورت زیر بیان کرد:

  1. باتری را بررسی کنید

از دلیل خالی شدن باتری، میتوان به بررسی نکردن باتری اشاره کرد. به عنوان مثال، ممکن است فراموش کنید سطح الکترولیت باتری را بررسی کنید، پایانه ها را از نظر خوردگی یا شل بودن بررسی کنید، یا مطمئن شوید که باتری در جای خود قرار دارد تا از آسیب فیزیکی جلوگیری شود. تشخیص تخلیه باتری را با بازرسی بصری شروع کنید. یک بازرسی ساده ممکن است به شما کمک کند تا به سرعت مشکلاتی را که می تواند منجر به مشکلات باتری شود، شناسایی کنید.

آیا نصب دزدگیر گارانتی سایپا را باطل می کند؟ + تصویر
بیشتر

نحوه بررسی باتری ماشین:

برای بررسی بهتر، ایده خوبی است که باتری را جدا کرده و آن را روی یک نیمکت یا سطح مشابه بررسی کنید. با این حال، قبل از جدا کردن پایانه‌ها از باتری، ممکن است بخواهید از ذخیره‌کننده حافظه برای زنده نگه داشتن حافظه رایانه و سایر تنظیمات دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کنید اگر اکنون نمی خواهید یک ذخیره کننده حافظه بخرید، می توانید به جای آن از باتری 9 ولتی استفاده کنید. قبل از جدا کردن کابل ها، باتری 9 ولت را به پایانه های باتری خودرو وصل کنید.

 

  • جعبه باتری و پست ها را برای آسیب بررسی کنید.
  • سطح الکترولیت را بررسی کنید، اگر باتری شما درپوش های قابل جابجایی دارد.
  • و قاب را از نظر برآمدگی بررسی کنید.
  • اگر باتری آسیب دیده است، آن را تعویض کنید. همچنین مطمئن شوید که تمام سخت افزارهای نگهدارنده در جای خود قرار دارند و سینی باتری را تمیز کنید.
  1. تست ترمینال باتری در دلیل خالی شدن باتری خودرو:

تست ترمینال باتری به شما کمک می کند بررسی کنید که آیا ترمینال های شما با پایه های باتری تماس خوبی دارند یا خیر. این مورد از دلیل خالی شدن باتری خودرو است. اساساً، آزمایش افت ولتاژ بین پست باتری و ترمینال آن را اندازه گیری می کند. افت ولتاژ بالا نشان می دهد، که سیستم شارژ در تامین ولتاژ شارژ کافی برای باتری مشکل دارد. این به نوبه خود به این معنی است که باتری در تامین برق سیستم های استارت و تزریق سوخت و سایر مدارها در طول زمان میل لنگ و راه اندازی مشکل دارد.

بررسی 4 نوع از هدلایت (headlight) های خودرو و کاربرد های آن
بیشتر

 

خالی شدن باتری خودرو

 

  1. آزمایش ولتاژ باتری خودرو را انجام دهید

یکی از اصلی ترین دلیل خالی شدن باتری خودرو اشکال در ولتاژ است. باتری های تعمیر و نگهداری رایگان (آنهایی که درپوش قابل جابجایی ندارند) دارای نشانگر شارژ (چشم نشانگر تست) هستند که به شما می گوید که آیا باتری شما شارژ شده است (چشم سبز)، نیاز به شارژ دارد (رنگی قابل مشاهده نیست) یا باتری نیاز به تعویض دارد.

 

تست ولتاژ باتری به ویژه در باتری‌های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری مفید است زیرا می‌تواند به سرعت وضعیت شارژ و وضعیت باتری را به شما بگوید. در باتری‌های معمولی (آنهایی که درپوش‌های قابل جابجایی دارند) می‌توانید با استفاده از یک هیدرومتر آزمایشی را انجام دهید، که همچنین می‌تواند به شما بگوید که آیا باتری شما کار می‌کند.

 

تست نشت باتری در دلیل خالی شدن باتری خودرو:

از دلیل خالی شدن باتری خودرو میتوان به نشت آن اشاره کرد. اگر به نظر می رسد باتری شما از نظر فیزیکی سالم است و دارای اتصالات خوب، تمیز و محکم است، ممکن است شارژ باتری نشت کند. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که به باتری اجازه دهید لایه ای از خاک یا اسید را جمع کند، به خصوص در اطراف بالا. این تست ساده و سریع است. تنها چیزی که نیاز دارید ولت متر است.

  • ولت متر خود را در مقیاس ولتاژ DCV روی یک تنظیم کم قرار دهید.
  • سرب کنتور مشکی را به ترمینال منفی باتری وصل کنید.
  • بالای باتری را در مکان های مختلف با سرب کنتور قرمز لمس کنید.
  • اگر کنتور شما حتی یک ولتاژ کوچک را در هر نقطه ای ثبت کند، باتری شما شارژ خود را نشت می کند. باید باتری را تمیز کنید.
دلایل روشن شدن چراغ دینام خودرو در حین رانندگی
بیشتر

 

دلیل خالی شدن باتری خودرو

 

تمیز کردن باتری برای رفع نشتی

  1. در یک ظرف کوچک، حدود 8 اونس آب گرم و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را مخلوط کنید.
  2. مخلوط را با یک برس نرم به بالای باتری بمالید و روی آن را با پارچه تمیز کنید. اگر باتری دارای درپوش های قابل جابجایی است، مراقب باشید که محلول تمیزکننده به داخل باتری نفوذ نکند، در غیر این صورت ممکن است خراب شود.
  3. اطمینان حاصل کنید که قسمت بالایی و بقیه بدنه کاملاً تمیز هستند.
  4. آزمایش نشتی را تکرار کنید تا مطمئن شوید که تخلیه متوقف شده است.
  5. روشن گذاشتن چراغ های جلو یا سایر وسایل الکتریکی پس از خاموش کردن موتور، باتری شما را تخلیه می کند.

 

سخن آخر:

بعضی وقت ها شاهد این هستیم که باتری خودرو دچار خالی شدن میشود. دلیل خالی شدن باتری خودرو به عوامل زیادی بستگی دارد.  این پدیده در برخی از ماشین ها بوجود می آید. اما راهکار اصلی برای آن وجود ندارد. غیر از اینکه شما باید با راهکار هایی که ما به شما ارائه کردیم، باتری خودرو را تست کنید و دلیل اصلی را دریابید. اگر شما این کار را انجام دادید و دلیل اصلی را دریافتید، قطعا میتوانید این مشکل را حل کنید.

همچنین اگر در خصوص دلیل خالی شدن باتری خودرو سوالی دارید یا اگر قصد خرید باتری خودرو را دارید، میتوانید با کارشناسان ما در سایت اسپرت تازان تماس بگیرید.