نگهداری از خودرو
مهم ترین نکات نگهداری از خودرو

مهمترین نکات نگهداری از خودرو

همه ی وسایل مکانیکی و الکترونیکی به مراقبت و نگهداری، نیاز دارند، تا با گذر زمان، کارکرد و کیفیت آنها کاهش نیابد. به همان اندازه ای که از وسایل خود استفاده می کنید، لازم است به همان اندازه نیز، از آنها نگهداری کنید. نگهداری از خودرو اهمیت ویژه ای دارد، به صورتی که سهل انگاری در آن، می تواند کلی خسارت جانی و مالی به بار بیاورد. شما میتوانید با رعایت تعدادی نکات نگهداری از خودرو، از این خسارت ها جلوگیری کنید. در ساخت خودرو های امروزی، از قطعات جدید و مدرن استفاده شده، که قیمت آنها خیلی گران می باشد و همچنین به سختی میتوان قطعات اصل را در بازار پیدا کرد. رعایت نکات نگهداری خودرو، می تواند هزینه های تعمیر را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد و عمر قطعات را نیز، طولانی کند.

زنجیر چرخ

یکی از نکات نگهداری از خودرو، بستن زنجیر چرخ در روزهای یخی می باشد. یکی از حیاتی ترین و ضروری ترین لوازم جانبی خودروها، زنجیر چرخ می باشد. برای کنترل و تسلط بر خودرو در روز های زمستانی و جاده یخی، بستن زنجیر چرخ ضرروری می باشد. زنجیر های چرخ روی تایر خودرو بسته می شوند و موجب ایجاد حداکثر کشش در مواقع رانندگی می شوند. در فصل زمستان باید حتما زنجیر چرخ را به همراه خود داشته باشید. اهمیت استفاده از آن، در جاده های یخی و شیب دار، چند برابر می شود. بستن زنجیر چرخ، از لغزش خودرو جلوگیری می کند و از به بار آمدن خسارت های اضافی، جلوگیری می کند.

 

نگهداری از خودرو

طلق چراغ

تعویض طلق چراغ، از نکات مهم نگهداری از خودرو می باشد. در خودرو های قدیمی، جنس طلق چراغ های راهنما، خطر، عقب و جلو از شیشه بود که وزن آنها سنگین بود و در صورت خش افتادن یا کدر شدن، باید کل محفظه چراغ را تعویض کرد. با کدر شدن این شیشه ها، نور چراغ ها پراکنده می شود. جنس طلق ماشین های امروزی، معمولا از پلاستیک پلی کربنات می باشد. وزن این طلق ها سبک می باشد. به مرور زمان، نور خورشید موجب مات شدن این طلق ها می شود. این طلق ها بعد از مدتی، مات می شوند. طلق ها نسبت به سایر قطعات خودرو، بیشتر در معرض آسیب هستند. با کدر و مات شدن آنها، تمرکز نور چراغ ها کم می شوند و باید حتما تعویض شوند. رانندگی با چراغ های کم نور، بخصوص در شب، یکی از عامل های تصادفات می باشد.

خودرو های خودران چگونه کار می کنند
بیشتر

تعویض فیلتر هوا جهت نگهداری از خودرو

یکی از تجهیزات ضروری خودرو، فیلتر هوا می باشد. یکی از نکات نگهداری خودرو، بررسی فیلتر هوا می باشد. فیلتر هوا ذرات آلوده موجود در هوا را جذب می کند. فیلتر هوا از ورود ذرات گرد و غبار و آلودگی ها به داخل موتور ماشین، جلوگیری می کند. فیلتر های هوا، تاثیر مهمی در سوخت صحیح بنزین دارند. بعد از مدتی، این فیلتر های هوا پر از گرد و غبار و آلودگی می شوند، که در این مواقع، هوا به اندازه کافی به سوخت نمی رسد. همین باعث می شود که مصرف سوخت در خودرو، افزایش یابد. برای جلوگیری از افزایش مصرف سوخت، باید در هنگام انسداد فیلتر هوا، آن را تعویض کرد.

نگهداری از خودرو

 

تعویض چراغ های خودرو

یکی دیگر از نکات نگهداری خودرو، تعویض چراغها پس از مدت زمانی استفاده می باشد. مدت زمان مشخصی برای طول عمر چراغ ها وجود ندارد و به میزان استفاده ی شما از آن ها، بستگی دارد. اکثر افراد به این چراغ ها توجه نمی کنند و تا زمان سوخته شدن، آنها را تعویض نمی کنند. هرچه بیشتر از چراغ های خودرو استفاده شود، عمر آنها کمتر می شود. چراغ های جلویی خودرو، معمولا نسبت به سایر چراغ ها، زودتر می سوزند. گاهی اوقات نور این چراغ ها خیلی کمرنگ می شود و مشکل از لامپ های چراغ می باشد. در این مواقع باید مواظب بود که این نشانه ی سوختگی آنها می باشد. توصیه ما به شما در این مواقع، تعویض چراغها می باشد.چون امکان دارد، ناگهانی شب موقع رانندگی در جاده، سوخته شوند و باعث تصادف می شود.

تشخیص باتری تقلبی و اصلی ماشین
بیشتر

جلو پنجره

یکی از لوازم یدکی خودروها، جلو پنجره می باشد. این قطعه در شکل های مختلفی وجود دارد و در جلوی خودرو، نصب می شود. این وسیله زیاد مورد توجه نمی باشد ولی اهمیت ویژه ای دارد. معمولا این قطعات مشبک و به شکل مستطیل می باشند که از جنس پلاستیک یا فلز می باشند. این قطعه به شیوه ای طراحی شده که باعث حرکت هوا به داخل موتور می شود. با ورود هوا، رادیاتور و موتور، خنک می شوند. همچنین از ورود قطعات درشت به داخل خودرو، جلوگیری می کند. این قطعه زیاد مهم می باشد چون باعث کاهش مصرف سوخت خودرو می شود و راندمان موتور را بالا می برد.

چادر برای نگهداری از خودرو

چادر کشیدن ماشین، یکی از نکات مهم در رابطه با نگهداری از خودرو می باشد. با شروع فصل گرما، نور خورشید مستقیم به ماشین شما می تابد و باعث داغ شدن ماشین می شود. در این مواقع شما باید کولر ماشین را روشن کنید، یا مدت زمان زیادی صبر کرد، تا داخل ماشین خنک شود. این وضعیت، مصرف سوخت شما را بالا می برد. همچنین با تابش نور خورشید، روکش صندلی ها دچار پوسیدگی می شوند و این ها هم باید تعویض شوند. نور خورشید حتی باعث از بین رفتن رنگ ماشین می شود و رنگ آن را زشت می کند. توصیه ما به شما استفاده از چادر خودرو می باشد. استفاده از چادر، از آسیب های وارد شده و هزینه های اضافی، جلوگیری می کند.

 

نکات نگهداری خودرو

دزدگیر جهت نگهداری از خودرو

امروزه ردیاب و دزدگیر خودرو ، یکی از لوازم ضروری جهت نگهداری از خودرو می باشند. با استفاده از دزدگیر، ایمنی خودرو شما چند برابر می شود و احتمال سرقت ماشینتان خیلی پایین می آید.

جاده‌های ایران در بین سریع‌ترین‌های جهان
بیشتر

اسپرت تازان

اسپرت تازان ، یک مجموعه بسیار فعال در رابطه با فروش قطعات خودرو می باشد. در اسپرت تازان، انواعی از ردیاب ها و دزدگیر های خودرو، لوازم یدکی، لوازم اسپرت، سیستم های صوتی و تصویری، باتری خودرو و سایر قطعات و لوازم خودرو پیدا می شوند. همگی اجناس آنها اصل می باشند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار اند. همگی این قطعات دارای ضمانت می باشند. جهت خرید انواع قطعات برای نگهداری از خودرو  و کسب اطلاعات بیشتر به اسپرت تازان به نشانی https://sporttazan.com مراجعه کنید.